27 Ιανουαρίου 2014

Steve Jobs, Walter Isaacson


Οι βιογραφίες είναι ένα ιδιαίτερο λογοτεχνικό είδος και για να είμαι απόλυτα ειλικρινής άργησα πολύ να αρχίσω να τις διαβάζω και κατ' επέκταση να τις εκτιμήσω. Η αλήθεια είναι ότι πάντα φοβόμουν μήπως το πρόσωπο για το οποίο διαβάζω απομυθοποιηθεί μέσα μου και σταματήσει να μου προκαλεί τον θαυμασμό.

Ωστόσο αυτό εδώ το βιβλίο αποτελεί εξαίρεση για πολλούς και διάφορους λόγους. Αρχικά οι γνώσεις μου για τον Steve Jobs ήταν λιγοστές και περιορισμένες. Ήξερα ποιος ήταν και πού δούλευε, είχα διαβάσει κάποια σκόρπια αποσπάσματα συνεντεύξεων του, αλλά ομολογώ ότι δεν μου είχε διεγείρει την περιέργεια. Μέχρι που αποφάσισα να διαβάσω τη βιογραφία του ύστερα από παρότρυνση κάποιου φίλου.

Το βιβλίο είναι απλά εξαιρετικό. Ο βιογράφος Walter Isaacson είναι εκλπηκτικός, γιατί όχι μόνο έχει κάνει εκτενή έρευνα, αλλά γιατί έχει καταφέρει να κρατήσει μια ουδέτερη στάση από την αρχή μέχρι το τέλος. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Steve Jobs ανήκε σε αυτή την κατηγορία ανθρώπων που η διάνοιά τους δημιουργούσε ένα έντονο κλίμα δυσφορίας στους γύρω του. Μία αμφιλεγόμενη προσωπικότητα για πολλούς, κάτι που ο βιογράφος καταφέρνει να αποδώσει μοναδικά.

Το λάτρεψα αυτό το βιβλίο, το διάβαζα με το σταγονόμετρο, γιατί απλά δεν ήθελα να τελειώσει. Λίγες φορές με έχει συνεπάρει ένα βιβλίο τόσο πολύ και ελάχιστες είναι οι φορές που με το που τελειώνει θέλησα να το ξαναξεκινήσω ευθύς αμέσως. 

Ειλικρινά ένα μαγικό βιβλίο για ένα μοναδικό άνθρωπο. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: